BLOG

published at

Pożyczki na telefon – gdzie zadzwonić po pożyczkę?

Pożyczki na telefon – gdzie zadzwonić po pożyczkę?
Żyjemy w czasach, kiedy chcąc pożyczyć pieniądze od instytucji finansowej, nie musimy stać w długich kolejkach i z niecierpliwością oczekiwać na rozmowę z konsultantem. Obecnie istnieje wiele nowoczesnych firm pożyczkowych umożliwiających zaciągnięcie zobowiązania nie tylko przez internet, ale również drogą telefoniczną. Na czym polegają pożyczki na telefon? Czym różnią się od wnioskowania online? Sprawdźmy!

 

Pożyczki na telefon

Podczas przeglądania ofert dostępnych na pozabankowym rynku usług finansowych możemy dostrzec, że pożyczkodawcy proponują coraz nowsze sposoby wnioskowania o pożyczkę w trybie bez wychodzenia z domu. Otrzymujemy możliwość skorzystania z oferty online, z obsługą domową, telefonicznie, a nawet podczas rozmowy przez program skype. Niektóre firmy posiadają w swojej ofercie więcej niż jeden ze sposobów do wyboru, aby trafić do jak największej liczby klientów. Wszystkie te rozwiązania pozwalają na wygodę i komfort wnioskodawcy, który w zaciszu domowym może spokojnie przeanalizować propozycję pożyczkodawcy oraz podjąć rozsądną decyzję.

Pożyczki na telefon skierowane są do osób, które nie posiadają stałego dostępu do internetu, nie potrafią z niego korzystać lub po prostu nie chcą. Potrzebne informacje przekazujemy konsultantowi podczas rozmowy telefonicznej. Nie musimy się martwić tym, czy poprawnie wypełniliśmy wniosek. Kiedy odpowiadamy na pytania przedstawiciela firmy, on w tym czasie uzupełnia za nas pola wymagane w formularzu. Nie wszyscy pożyczkodawcy udostępniają taką możliwość, dlatego przed wyborem odpowiadającej nam oferty, powinniśmy zapoznać się z informacją za pośrednictwem jakich kanałów możemy ubiegać się o wsparcie finansowe.

Pożyczka przez telefon – na co zwrócić uwagę?

Powinniśmy zwrócić uwagę na swoje potrzeby oraz możliwości finansowe. Jeśli minimalna kwota proponowana przez pożyczkodawcę jest wyższa niż ta, której potrzebujemy, należy porzucić pomysł zaciągnięcia u niego pożyczki. Dzięki temu wyeliminujemy ewentualne problemy ze spłatą zbyt dużej sumy. Konieczne jest również zwrócenie uwagi na warunki stawiane pożyczkobiorcom. Najczęstszą przeszkodą w otrzymaniu pozytywnej decyzji kredytowej stanowi: wiek, źródło dochodów lub negatywne wpisy w rejestrach. Istnieją pożyczkodawcy akceptujący pewne uchybienia w regularności spłat poprzednich zobowiązań, ale wymagają stałego, pewnego zatrudnienia. Może zdarzyć się również sytuacja odwrotna.

Niektórzy klienci zakładają, że jeśli posiadamy 18 lat, to każda pożyczka jest dla nas na wyciągnięcie ręki. Nic bardziej mylnego. Firmy pożyczkowe mogą samodzielnie ustalić zarówno minimalny, jak i maksymalny wiek pożyczkobiorcy. Zdarzają się tacy, którzy oferują swoje usługi osobom młodym, jednak szansa na uzyskanie wsparcia finansowego chwilę po osiągnięciu pełnoletności może być niewielka. Dlatego firmy skłaniają się ku udzielaniu zobowiązań od 20, 21 lat. Można spotkać się z ofertami posiadającymi nawet bardziej rygorystyczne ograniczenia wiekowe.

Kolejną rzeczą, na którą musimy zwrócić uwagę, jest możliwość przedłużenia spłaty zobowiązania, refinansowania lub chwilowego zawieszenia spłaty. Nigdy nie wiadomo, w jakiej sytuacji życiowej się znajdziemy i czy w danym momencie będziemy mieli wystarczające środki na pokrycie zobowiązania. Warto również zapoznać się z konsekwencjami nieterminowego zwrotu należności.

Przed podjęciem decyzji zaleca się przeczytanie regulaminu udzielania pożyczek i ich spłaty oraz umowy ramowej. W przypadku niejasności warto zwrócić uwagę na sekcję pytania i odpowiedzi. Przy wnioskowaniu przez telefon wszystkie nasze wątpliwości powinien rozwiać konsultant. Jednak jeśli zależy nam na jak najszybszym dokonaniu formalności, lepiej postarać się o samodzielne zgłębienie tematu.

Pożyczka na telefon – jak wnioskować?

Wnioskowanie o pożyczkę podczas rozmowy telefonicznej jest równie proste, co w wersji online. Musimy po prostu postępować zgodnie z wytycznymi wskazanymi przez pożyczkodawcę. W tym momencie warto zaznaczyć, że niektóre firmy udzielają pożyczek na telefon tylko częściowo. Oznacza to, że najpierw należy wypełnić wniosek online, a następnie podczas rozmowy firma weryfikuje podane przez nas dane i udziela decyzji. Jednak jak wygląda proces wnioskowania drogą wyłącznie telefoniczną?

  1. Pierwszym i jednocześnie podstawowym krokiem w przypadku każdej pożyczki powinien być odpowiedzialny, przemyślany wybór oferty. (Zgodnie z wcześniej wspomnianymi zaleceniami)
  2. Zgromadzenie podstawowych informacji, których w trakcie rozmowy może od nas wymagać przedstawiciel firmy.
  3. Co będzie nam potrzebne? Nic skomplikowanego. Musimy być przygotowani na podanie podstawowych danych osobowych, danych adresowych, danych kontaktowych, a ponadto informacji o zatrudnieniu czy stałych wydatkach. W zależności od wybranej firmy możemy zostać poproszeni o inne informacje. Jednak te wymienione powyżej to podstawowe, które każdy potencjalny pożyczkobiorca powinien mieć na wyciągnięcie ręki. Obowiązkowym dokumentem przy dokonywaniu formalności będzie dokument osobisty.
  4. Następnym etapem będzie już rozmowa z konsultantem. Aby nawiązać kontakt z pożyczkodawcą zazwyczaj należy wypełnić odpowiedni formularz kontaktowy, pozostawiając swoje dane. Niedługo po tym dostaniemy telefon od przedstawiciela firmy. Innym rozwiązaniem jest również wykonanie połączenia na specjalną infolinię. Niektórzy pożyczkodawcy dają możliwość zgłoszenia się za pośrednictwem wiadomości SMS.
  5. Po podaniu wszystkich niezbędnych informacji i kiedy pożyczkodawca dokona naszej weryfikacji, otrzymamy decyzję. Jeśli będzie pozytywna, na naszym koncie – w zależności od godziny zgłoszenia – jeszcze w ten sam dzień lub w kolejnym dniu roboczym pojawi się przelew z potrzebnymi pieniędzmi. Więcej informacji na ten temat, przeczytasz w naszym artykule “Jaki jest czas oczekiwania na decyzję kredytową?

Pożyczki przez telefon a pożyczki online

Zarówno w przypadku pożyczki online, jak i tej przez telefon wnioskowane pieniądze znajdą się na naszym koncie w ekspresowym tempie. Ponadto w obu formach wsparcia finansowego proces wnioskowania przebiega bezproblemowo i nie powinien budzić wątpliwości wnioskodawcy. Jednak niektórzy pożyczkodawcy, udzielając pożyczek online, mogą wymagać od swoich klientów dodatkowych zaświadczeń od pracodawcy. W przypadku pożyczki przez telefon wystarczą informacje przekazane przez nas słownie.

Według informacji podawanych na stronach różnych pożyczkodawców można twierdzić, że osoba posiadająca negatywne wpisy w bazach łatwiej otrzyma pożyczkę przez telefon niż online. Jednak wszystko ma swoje wady i zalety.

Pożyczka online będzie lepsza dla osób, które nie mają zbyt wiele czasu w ciągu dnia i nie mogą sobie pozwolić na rozmowę telefoniczną w godzinach otwarcia infolinii. Ponadto w przypadku wsparcia finansowego udzielanego przez internet można znaleźć więcej ofert pożyczkodawców.

Ratkomat

Jedną z pożyczek online jest Ratkomat. Pożyczkodawca umożliwia nam wnioskowanie o kwoty od 1000 do nawet 10 000 zł! Okres spłaty zobowiązania różni się w zależności od wybranej kwoty. Może wynosić od 12 do 24 miesięcy. Z oferty Ratkomat mogą korzystać osoby znajdujące się między 20 a 80 rokiem życia. Niezbędne do uzyskania pozytywnej decyzji jest brak wpisów w bazach dłużników BIG, stały adres zamieszkania na terenie Polski oraz dochód w oparciu o umowę o pracę, rentę lub emeryturę.